Taekwondo 1ESO

Monitor: Ciril Riera Reybaud
Horari: Dimarts de 17:45 a 18:45 h
Lloc: Pavelló

El Taekwondo és una art marcial que es va començar a practicar fa milers d’anys en un país llunyà d’Àsia anomenat Corea. Els orígens del Taekwondo es remonten a la dinastia de Koguryo l’any 37 a. C., quan es deia Taekyon i es practicava per defensar-se dels animals salvatges i dels continus atacs dels saquejadors. Més endavant es va practicar com a activitat esportiva. Avui en dia es practica també com a activitat esportiva i per millorar la salut física i espiritual. A Corea sempre s’ha practicat com a esport nacional més important i com a assignatura obligatòria a totes les universitats del país. A Espanya, el taekwondo és un esport minoritari i es practica com art marcial i com esport olímpic.

FILOSOFIA O LINIA DE TREBALL DEL CLUB

Per molt que el Taekwondo o les arts marcials, a priori, es vegin com a esports de contacte, un cop endinsats a la seva pràctica física descobrirem que va lligada al coneixement de la part filosòfica i espiritual. En definitiva el que verdaderament busquem és el cami cap a la pau espiritual i el nostre autoconeixement com a propi individu, a través de l'entrenament físic i mental. La línia de treball del club sempre és la de prioritzar la salut física i mental amb un Taekwondo lúdic, potenciant el treball motriu, socio-afectiu i cognitiu. En definitiva, volem que els nostres alumnes ho aprenguin tot passant-s'ho bé. En les nostres classes inculcarem els valors de l'amistat, la igualtat, el respecte, la constància, la disciplina, la concentració, l'autocontrol, etc. Tot unit a un treball físic d'autoconeixement del seu propi cos a través de la coordinació, la resistència cardio vascular, la força muscular, l'elasticitat, la flexibilitat, la potència,etc.